Zarząd Dróg Zieleni i Transportu zamierza dopuścić do obsługi miejskich linii autobusowych kolejnego, prywatnego przewoźnika. Ten miałby obsługiwać do 30 procent połączeń.

Pierwszy prywatny przewoźnik, który przejął obsługę części linii autobusowych, wkroczył do miasta we wrześniu 2013 roku. Konsorcjum firm KDD i Blue Line przejęło od MPK, dotąd jedynego operatora połączeń, obsługę pasażerów na około 10 proc. wszystkich linii autobusowych. Nowy podwykonawca, podobnie jak MPK, rozpoczął działalność na zlecenie urzędników z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu – jednostki, która sprawuje pieczę nad funkcjonowaniem przewozów w Olsztynie. Nowy przewoźnik oprócz przejęcia części linii autobusowych, dostarczył do Olsztyna 11 nowych, niskopodłogowych autobusów.

Kolejny przetarg na obsługę linii autobusowych odbył się w lipcu 2015 roku. Najniższą stawkę za wozokilometr zaproponowało konsorcjum firm Meteor i Irex. Przewoźnik przejął około 20 procent połączeń. Nowy przewoźnik kupił także 23 nowe autobusy, którymi realizuje połączenia.

Teraz miasto szykuje się do kolejnego zamówienia. Urzędnicy z ZDZiT chcą by nowy podwykonawca przejął do 30 procent połączeń sieci komunikacyjnej w Olsztynie.

Włączenie kolejnego, prywatnego przewoźnika ma na celu minimalizowanie wciąż rosnących kosztów funkcjonowania i utrzymywania komunikacji miejskiej. Dzięki wprowadzeniu konkurencji dla MPK, stawka za tak zwany wozokilometr staje się atrakcyjniejsza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz swoje imię tutaj